کشف فلزات مربوط به دوره های قدیم نیست و برخی از فلزات در صد سال اخیر کشف شده و اتفاقا در صنعت کاربرد زیادی دارند، تهران متال مارکت در این پست اقدام به معرفی و بررسی فلزاتی کرده که در چند سال اخیر و بعد از انقلاب صنعتی کشف شده اند خواهیم پرداخت.

فلزات در شروع انقلاب صنعتی

در هنگام  شروع قرن هجدهم با اختراع شدن ماشین بخار، انقلاب بزرگی  در صنعت جهان ایجاد شد. در این زمان، فلزات جدیدی شروع به کشف شدن شد. به طوری که ۱۰ سال قبل از انقلاب آمریکا یعنی در سال ۱۷۳۵، کبالت کشف گردید و نهایتا در  ۱۵ سال بعد یعنی در سال ۱۷۵۰ آنتیموان عنصر جدیدی بود که روی خود را به کاشفان کنجکاو نشان داد. نیکل و کروم، نقش های اصلی را در تولید فولادهای زنگ ‌نزن ایفا می‌کنند. همچنین عنصر نیکل در سال ۱۷۵۱ و فلز کروم در سال ۱۷۹۷ کشف شدند. کشف فلز پرکاریرد بیسموت در سال ۱۷۵۳، عنصر کاربردی منگنز در سال ۱۷۷۴، فلز کم مصرف مولیبدن در سال ۱۷۸۱ و نهایتا تلوریم در سال ۱۷۸۲ اتفاق افتاده است. اما تنگستن نیز یک سال بعد از کشف تلوریم و   در سال ۱۷۸۳ به جمع کشفیات فلزی بشر اضافه شد.

 

 

 

در سال ۱۷۸۹ و همزمان با شروع انقلاب فرانسه زیرکونیوم فلز بعدی بود که کشف گردید. در همان سال نیز فلز پر کاربرد اورانیوم نیز کشف شد. قابل ذکر است که اکسید اورانیوم سال‌ها قبل بدون شناخت از خواص آن برای رنگ ‌آمیزی برخی شیشه‌ها استفاده می گردید. تیتانیوم  فلز پر کاربرد در زمینه های هوافضا و نظامی نیز در سال ۱۷۹۱ کشف شد ولی به ‌دلیل ناشناخته ماندن خواص تا سال ۱۹۴۰ مورد قرار نگرفت. ییتریوم و برلیوم نیز به ترتیب در سال‌های ۱۷۹۴ و ۱۷۹۷ کشف شدند. و اخرین فلزاتی بودند که در قرن ۱۸ ام کشف شدند.

  استعلام قیمت منیزیم

در قرن ۱۹ کمی کشف فلزات متفاوت بود، دهه اول قرن نوزدهم دهه تولد بسیاری از فلزات است. نئوبیوم در سال ۱۸۰۱ و تانتالم در سال ۱۸۰۲ دو فلز نوزاد این دهه کشف شدند. ۳ عنصر ایریدیم، پالادیم و رودیم نیز در سال ۱۸۰۳ کشف شدند. سال ۱۸۰۷ شاهد کشف پتاسیم و سدیم هستیم.

یک سال قبل از تولد ابراهام لینکن یعنی در سال ۱۸۰۸، پنج عنصر دیگر مورد شناسایی قرار گرفتند: بور، باریم، کلسیم، منیزیم و استرانسیوم.

 

 

 

سال ۱۸۱۴ سال کشف سریم بود و سه سال پس از آن، سه فلز مهم در باتری‌های امروزی یعنی لیتیوم، کادمیوم و سلنیوم توسط دانشمندان کشف شدند.

سیلیسیم در سال ۱۸۲۳ پا به عرصه دنیای فلزات و شبه فلزات نهاد. چیزی حدود ۲۶ درصد از پوسته زمین از سنگ های حاوی سیلیسیم تشکیل شده است. جالب است بدانید که فلز آلومینیوم به عنوان فراوان ترین فلز موجود در پوسته زمین در سال ۱۸۲۷ کشف شد. این فلز که یک سوم فولاد وزن دارد، یکی از سبک‌ ترین فلزات است.

سال‌های ۱۸۲۸ تا ۱۸۸۵ سال‌های طلایی برای کشف بسیاری از فلزات بوده اند. توریم، وانادیم، لانتانیم، روتریوم، سزیم، روبیدیم، تالنتالیوم، گالیوم و ایندیوم از جمله این فلزات بوده اند.

۷ سال پس از آزمایش اولین لامپ روشنایی توسط ادیسون یعنی در سال ۱۸۸۶ فلز ژرمانیوم کشف شد. در سال ۱۸۹۸ پولونیوم و رادیم دو فلز رادیو اکتیو و بسیار نادر در طبیعت کشف شدند. این دو عنصر را ماری و پیر کوری کشف کردند.

 

درباره تهران متال مارکت

شرکت تهران متال مارکت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.

  کاربرد های قلع