شرکت تهران متال مارکت، تولید کننده ورق های سرب جهت استفاده در اتاق های رادیولوژی و رادیوگرافی است، از طرف دیگر بسیاری از افراد از علت استفاده این فلز در صنعت رادیولوژی و به عبارت درست تر علت سرکوبی رادیولوژی اطلاع ندارند، از این رو در این پست به شکل دقیق به معرفی سرب و علت استفده آن در صنعت رادیولوژی خواهیم پرداخت.

فلز سرب

سرب یک فلز نرم و با رنگ خاکستری مایل به آبی است. از ویژگی های ای فلز این است که در محل تازه شکسته آن به رنگ سفید نقره ای و شفاف می باشد. فلز سرب دارای مقاومت در برابر خوردگی و پوسگی است و در برابر اسیدها هم مقاومت می باشد. ترکیبات فلز سرب بسیار سمی است و به همین علت همین باید هنگام کار با فلز سرب بر طبق دستورالعمل های بهداشتی که توصیه شده عمل کرد، هنگام کار با این فلز  با دقت در این موارد باید رفتار کرد. سرب را به راحتی می توان به شکل های مختلف در آورد زیرا از سختی پایینی، این فلز برخوردار است و به سادگی خم یا شکسته می شود.

Lead

کاربرد فلز سرب در رادیولوژی

یکی از مهمترین ویژگی های فلز سرب جلوگیری از عبور تشعشعات رادیواکتیو می باشد، به همین علت از فلز سرب جهت ایجاد سپر حفاظتی در برابر عوامل پرتو ساز از جمله تولید محافظ های سرب هسته ای، سرب کوبی اتاق سی تی اسکن، سرب کوبی اتاق رادیولوژی، سرب کوبی اتاق عمل، سرب کوبی مراکز هسته ای، سرب کوبی اتاق های تصویر برداری دندانپزشکی، سرب کوبی ماموگرافی و غیره…. بکار برد. ورق های سربی با روش نوردکاری سرد تولید میکنند.

  تاثیرات انتخابات امریکا بر قیمت طلا، دلار و فلزات اساسی

در تهران متال مارکت ورقهای سربی از سرب مخصوص رادیولوژی با خلوص بالای ۹۹ درصد تولید می کنند.

سرب مورد استفاده در سرب کوبی مراکز تصویر برداری با اشعه ایکس با توجه به محاسبات در ضخامت های ۱، ۱٫۵ ، ۲ ، ۲٫۲ میلیمتر تولید می شود و ضخامت های بالاتر ورقهای سربی در بخش های پزشکی هسته ای ۳ میلیمتر و بالاتر استفاده می شود که بر اساس میزان پرتو دهی دستگاه ورق سرب بکار می رود ایزلاسیون و سرب کوبی محل انجام میشود

در رول های حدود ۳۰ کیلویی

و ابعاد تقریبی ۵۰*۲۷۰ سانتی متری موجود است

ورق های سربی از ضخامت ۱ میل به بالا, با توجه به نیاز و سفارش درخواستی تهیه می شود. از این اگر به دنبال ضخامت سرب دیوار رادیولوژی در ضخامت های گوناگون هستید شرکت تهران متال مارکت می تواند به شکل حرفه ای به شما کمک کند.

جهت استعلام قیمت سرب رادیولوژی کافی است به ما ایمیل بزنید یا در ساعات کاری با تلفن شرکت تماس بر قرار کنید، در این صورت بلافاصله همکاران ما با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

درباره تهران متال مارکت

شرکت تهران متال مارکت با وجود سال ها فعالیت در زمینه فلزات و تجارب حاصل از آن، به شکل توانمند قادر است نیاز های کلیه مشتریان داخلی و بین‌المللی را در بالا ترین استاندارد کاری برآورده نماید و به شکل حرفه ای در پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز مشتریان خود را برطرف سازد.